Reklamační řád

Reklamační řád společnosti OFFICE MORE s.r.o.,

Tento reklamační řád upravuje postup při vytýkání vad a vyřizování reklamací vyplývající z uzavřené kupní smlouvy mezi prodávajícím, společností OFFICE MORE s.r.o., IČO: 05710561, se sídlem Slavkov u Brna 1554, 684 01, zapsané v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně pod sp. zn. C 97499 (dále jako „Prodávající“) na straně jedné a kupujícím na straně druhé (dále jako „Vy“).

  1. V případě, že jsou v tomto reklamačním řádu užita slova s velkým písmenem, mají stejný význam, jako je uvedený ve všeobecných obchodních podmínkách (dále jako „VOP“).
  2. V případě vrácení Zboží přiložte doklad o koupi Zboží nebo Fakturu, pakliže existuje, případně jiný doklad prokazující nákup a uhrazení Zboží, spolu s popisem vady a návrhem na řešení uplatněných práv z vadného plnění.
  3. Za okamžik uplatnění práv z vadného plnění se považuje okamžik, kdy byla vada oznámena Prodávajícímu a bylo uplatněno právo z odpovědnosti za vady Zboží.
  4. Nemáte právo reklamovat Zboží, pokud Prodávající před převzetím Zboží upozornil, že Zboží má vadu, či tato skutečnost byla uvedena na E-shopu a jde o reklamaci této oznámené vady, nebo jste vadu způsobil sám.
  5. V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. 7.1 VOP, můžete takovou vadu Prodávajícímu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na adresy uvedené u identifikačních údajů Prodávajícího ve VOP. Při reklamaci prosím vyplňte také vzorový formulář, který tvoří přílohu tohoto reklamačního řádu. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chcete vadu vyřešit. Reklamaci vyřídíme v souladu s Vámi uplatněným právem z vadného plnění. Abychom mohli reklamaci řádně vyřídit, je třeba, abyste Prodávajícímu zaslali Zboží na adresu Prodávajícího Slavkov u Brna 1554, 684 01 Slavkov u Brna. V případě, že nebude Zboží Prodávajícímu doručeno, nemůže být reklamace vyřízena a o dobu Vašeho prodlení se prodlužuje doba, ve které musí Prodávající vyřídit. Jste povinni odeslat Zboží ve vhodném obalu, který zamezí poškození Zboží při přepravě. Pokud nebude reklamační formulář přiložen ke Zboží, je potřeba formulář podepsat a naskenovaný zaslat na emailovou adresu info@officemore.cz.Prodávající není odpovědný za škodu způsobenou chybným používáním Zboží, ani za škody způsobené vnějšími vlivy, nesprávnou manipulací se Zbožím, užíváním v rozporu s obecně známými pravidly užívání či v podmínkách, které nejsou odpovídající pro používání Zboží.
  6. Má-li Zboží vadu, máte následující práva:
    1. na dodání nového Zboží bez vady;
    2. na odstranění vady opravou Zboží;

přičemž si můžete vybrat takový způsob, který je v daném případě přiměřený. Nemáte právo žádat ten způsob vyřešení vady, který je nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný. V případě takové volby má Prodávající právo odmítnout vadu odstranit, případně zvolit druhý ze způsobu řešení vady.

  1. V případě, že:
    1. Prodávající vadu odmítne odstranit nebo ji neodstraní v přiměřené době po vytknutí vady,
    2. se vada objeví opakovaně,
    3. je vada podstatným porušením Smlouvy,
    4. Prodávající prohlásí, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Vás,

máte následující práva:

    1. právo na přiměřenou slevu z Ceny Zboží,
    2. právo na odstoupení od Smlouvy
  1. Nemůžete odstoupit od Smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůžete vrátit Zboží ve stavu, v jakém jste ho obdrželi. To ale neplatí v následujících případech:
    1. došlo-li ke změně stavu Zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady;
    2. bylo-li Zboží použito ještě před objevením vady;
    3. nebyla-li nemožnost vrácení Zboží v nezměněném stavu způsobena Vaším jednáním anebo Vaším opomenutím;
    4. došlo-li z Vaší strany před objevením vady k prodeji, spotřebování nebo pozměnění Zboží při obvyklém použití; pokud k tomu však došlo jen částečně, je Vaší povinností tu část Zboží, kterou vrátit lze a v takovém případě Vám nebude vrácena část Ceny odpovídající Vašemu prospěchu z užití části Zboží.
  1. Prodávající je povinen do tří dnů od obdržení reklamace Zboží Vám na emailovou adresu potvrdit, že tuto Zboží obdržel, kdy byla reklamace uplatněna a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace. Stejně tak Prodávající do tří dnů potvrdí doručení reklamovaného Zboží, pokud bylo doručeno až po uplatnění reklamace.
  2. O uplatnění reklamace Prodávající vystaví písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy jste uplatnili reklamaci, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požadujete a jaké jsou Vaše kontaktní údaje, na které Vám poskytne informace o vyřízení reklamace. Výše uvedené informace mohou být i součástí potvrzení dle předchozího odstavce.
  3. Reklamaci vyřídí Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od uplatnění reklamace. Tato lhůta však může být prodloužena v případě, že Prodávajícímu neposkytnete nutnou součinnost, zejména v případě, kdy mu nedoručíte reklamované Zboží, a to o dobu tohoto prodlení. Lhůta může být po dohodě Smluvních stran prodloužena. Pokud lhůta uplyne, můžete odstoupit od smlouvy.
  4. Vyřízení reklamace Vám Prodávající sdělí buďto prostřednictvím SMS, emailem nebo telefonicky, na Vámi sdělené kontaktní údaje, přičemž ve sdělení bude uvedena lhůta pro vyzvednutí Zboží. Pokud si Zboží ve stanovené lhůtě nevyzvednete, jste povinni uhradit Prodávajícímu poplatek za uskladnění ve výši 50 Kč / den, maximálně však 1000 Kč.
  5. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů (poštovné, balné) ze strany Prodávajícího. Kupující je povinen tyto náklady prokázat, např. účtenkami. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je Vaší povinností původní Zboží Prodávajícímu vrátit, náklady na toto vrácení však hradí Prodávající. Po vyřízení reklamace Vám také Prodávající vystaví potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemně odůvodní zamítnutí reklamace.
  6. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1922, § 1924, § 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
  7. Ustanovení ohledně práva z vad se nepoužijí v případě:
    1. Zboží, které je prodávané za nižší Cenu, na vadu, pro kterou byla nižší Cena ujednána;
    2. opotřebení Zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním;
    3. použitého Zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou Zboží mělo, když jste jej převzali;
    4. kdy to vyplývá z povahy Zboží.

Tento reklamační řád je účinný ode dne 31.1.2023